Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla Prawa i Sprawiedliwości (wraz z obozem prezydenckim). Utrzymując pozycję lidera pod kątem obecności w mediach, politycy tej partii uzyskali prawie ten sam wpływ (przypomnijmy: wpływ/oddziaływanie to obecność pomnożona przez zasięg stacji) co drudzy w kolejności goście niepartyjni. To inaczej niż w styczniu 2016 roku. Wtedy najczęstsza obecność w mediach nie przełożyła się w sposób tak korzystny na wskaźnik oddziaływania. Platforma Obywatelska utrzymała solidne trzecie miejsce. Co ciekawe, partia ta minimalnie ograniczyła swoją obecność w mediach, jednak nie miało to większego wpływu na wskaźnik oddziaływania. Na czwartym miejscu pod kątem obecności i wpływu znalazła się partia Kukiz’15, wyprzedzając Nowoczesną. Pierwszą piątkę zamyka PSL. Czy mamy już do czynienia z sytuacją, kiedy to politycy zaczynają bywać częściej w stacjach komercyjnych i publicznych o dużych zasięgach, ‘poświęcając’ stacje tożsamościowe/niszowe (Superstacja, TOK FM, TV Republika) na rzecz gości niepartyjnych? Będziemy się przyglądać. Odpowiedź na to pytanie powinny przynieść kolejne miesiące.
Dobry początek roku dla PiS-u
10/02/17